close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Szczegóły w Polityce prywatności.
Zgoda

Doradztwo strategiczne dla firm

Strategie

subpage image

Znasz powiedzenie "Ryba psuje się od głowy"? "Głową" w biznesie jest strategia firmy.

 

Wiele firm nie posiada żadnej strategii. Bo to tylko dla dużych firm, bo działamy tak od zawsze i jakoś tam jest, bo nie ma czasu na teorie, trzeba działać, bo..., bo... itd. Dlaczego tak jest? Dlatego, że nie bardzo wiadomo, jak się zabrać za stworzenie strategii.

 

W biznesie nie chodzi o to, żeby się narobić, ale o to, żeby zarobić. W tym właśnie pomaga strategia.

Strategie

Strategia firmy

Strategia firmy jest nadrzędna wobec pozostałych strategii oraz planów i działań operacyjnych. Wyznacza sposób działania oraz kierunek rozwoju firmy.

 

Strategia firmy to wizja i model biznesowy. To budowanie biznesu na solidnych podstawach zamiast "na oko" lub "na czuja".

 

Strategia firmy to wybieganie w przyszłość. To coś innego niż realizacja budżetu i cel na zwiększenie przychodów.

Strategia sprzedaży

Strategia sprzedaży wynika ze strategii firmy. Gdy już masz pewność, że Twoja drużyna gra do jednej bramki i zna cel tej gry, wtedy tworzysz strategię rozgrywek.

 

Potrzebne są Ci do tego znajomość rynku i konkurencji, wiedza o tym, kim są Twoi klienci, skąd ich pozyskiwać, jak kwalifikować, jak do nich przemówić - jak się komunikować i jaką propozycję wartości dostarczyć.

 

Strategia sprzedaży to też dobrze stworzona oferta - jej zakres i polityka cenowa. To również dopracowany proces sprzedaży i analityka.

Strategia marketingowa

Strategia marketingowa wspiera i uzupełnia strategię sprzedażową lub gra pierwsze skrzypce. Jeśli prowadzisz sprzedaż tradycyjną, offline i pozyskujesz klientów bezpośrednio, to marketing wspiera sprzedaż. Jeśli prowadzisz sprzedaż online i pozyskujesz klientów metodami marketingowymi, to sprzedaż podporządkowujesz marketingowi.

 

Lubię określenie, że strategia sprzedażowa i marketingowa są jak dwie połówki jabłka. Ta druga pracuje nad tym, aby pozyskać klienta z różnych źródeł, dostarczyć odpowiedni content do etapu lejka, skutecznie się komunikować, zarządzać relacjami, kampaniami itd.

 

Celem strategii marketingowej jest doprowadzić do tego, żeby pozyskać klienta.

Strategia komunikacji marki

Strategia komunikacji marki jest jednym z elementów strategii marketingowej. Określa sposób komunikowania się marki z klientami (buyer personą), aby zbudować pozytywny wizerunek firmy i osiągnąć cele biznesowe.

 

Strategia ta dopasowuje sposób komunikacji do segmentu klientów, persony zakupowej, definiuje kanały komunikacji, przekaz i propozycję wartości.

 

Celami strategii komunikacji są zwiększanie świadomości marki,  sprzedaży (język korzyści) czy lojalności klientów.

Strategia cenowa

Strategia cenowa jest jedną z najtrudniejszych strategii, ze stworzeniem której musi sobie poradzić każda firma. To ustalenie wartości oferowanych produktów lub usług, aby osiągnąć zysk i jednocześnie być konkurencyjnym.

 

Strategia cenowa to skonstruowanie oferty, ustalenie cen poduktów i usług, szczególnie przy sprzedaży konsultacyjnej w branżach technicznych czy uniknięcie bariery zakupowej przyjętego pułapu cen.

 

Strategia cenowa realizuje różne cele: penetracji rynku, eliminacji konkurentów, budowania prestiżowego charaketru produktów czy zbierania śmietanki.

 

W B2C coraz częściej stosowana jest strategia dynamic pricing - dowiedz się więcej z artykułu[LINK].

Strategia cross- i up-sellingu

Cross- i up-selling są metodami podnoszenia wartości koszyka. Strategie te są stosowane zarówno w sprzedaży tradycyjnej, bezpośredniej, jak i w sprzedaży online.

 

Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa polega na dosprzedaniu akcesoriów do produktu głównego (myszka do laptopa, wałek do farby). Up-selling to sprzedaż produktu o wyższej wartości (lepszy laptop czy farba).

 

Podwyższanie wartości sprzedaży wygląda inaczej offline i online. Trzeba to robić umiejętnie, aby nie zniechęcić klienta do zakupu lub nie odwrócić jego uwagi od CTA.

Strategia e-commerce

Strategia e-commerce to strategia dla kanału sprzedaży online. Wynika ona ze strategii firmy i wpisuje się w jej wizję oraz model biznesowy. Często jest wynikiem dywersyfikacji i/lub ekspansji.

 

W B2B nowy kanał sprzedaży realizuje wiele celów biznesowych, np. zwiększenie udziału w rynku czy sprzedaż dystrybucyjną w modelu self-service. W B2C e-commerce może być elementem strategii omnichannel czy onechannel.

 

Strategia e-commerce to strategia sprzedażowa i marketingowa dla kanału online. Jeśli jednocześnie sprzedajesz offline i online, musisz zadbać o to, aby w każdym kanale zachować spójność działania i komunikacji.

USŁUGI

arrow left arrow right

Pomogę w przygotowaniu strategii. Wykonam analizę biznesową firmy/obszaru i przekażę Ci rekomendacje zmian.

 

Pomogę uporządkować procesy w Twojej firmie. Wesprę w optymalizacji lub wyborze narzędzi IT. Przeszkolę Twój zespół, aby dostarczyć potrzebnej wiedzy i kompetencji.

DORADZTWO W B2B

DORADZTWO W B2B

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Prowadzę indywidualne warsztaty dla prezesów, dyrektorów i managerów.

 

Z warsztatów mogą skorzystać również osoby z branży e-commerce lub sprzedające usługi dla e-commerce, które chcą lepiej poznać wyzwania, problemy i potrzeby MŚP oraz specyfikę e-commerce B2B.

WARSZTATY INDYWIDUALNE

WARSZTATY INDYWIDUALNE

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Pomogę w przygotowaniu strategii, optymalizacji procesów przedsprzedażowych, sprzedażowego i obsługi posprzedażowej.

 

Wesprę w przygotowaniu sklepu, ścieżki zakupowej, treści na stronę, komunikacji kluczowych parametrów, funkcjonalności pod dany segment klientów itd.

 

DORADZTWO W B2C

DORADZTWO W B2C

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

REKOMENDACJE

arrow left arrow right

Jarosław Palarz
Właściciel sklepu Suen.pl

Współpraca z Panią Barbarą to sama przyjemność! Planowanie, rzeczowe i konstruktywne podejście, kreatywność, twórcze poszukiwanie rozwiązań, szybka reakcja na pojawiające się zmiany i doskonała komunikacja. Dzięki takim postawom nasz projekt posuwał się sprawnie do przodu.

Wojciech Glapa
Business Development Manager

dr Wojciech Lipski
Wykładowca UMCS, Prezes Polskiego Towarzystwa Logopedycznego

I worked with Barbara for couple of years. She was always prepared and very active and precise with providing requirements and context for the feature she needed. I felt like she understood very well customer needs, operational procedures and technical capabilities, hence delivering software for Barbara was much faster and easier.

Paweł Chyl
CEO Monogo Sp. z o.o. (e-Commerce Agency)

Maciej Stanusch
Założyciel Sovva S.A.

Anna Wikło
Marketing Manager, Project Manager

Piotr Siwiec
CEO AIQLABS Sp. z o.o.

Rafał Białota
Product Manager | Sales Force Automation for CPG industry

Kinga Badura
Social media, marketing, copywriting

Bartłomiej Makaruk
FMCG Solutions Advisor at Asseco Business Solutions S.A.
middle section background

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Skorzystaj i zadaj dowolne pytanie związane z usługami, jakie świadczę.

 

Bezpłatna konsultacja służy sprawdzeniu, czy mogę Ci pomóc, jeśli sprawa, z którą przychodzisz, jest skomplikowana. To czas, w którym mogę poznać Twoje problemy, wyzwania i potrzeby. Jeśli nie będę Ci w stanie pomóc, od razu Cię o tym poinformuję.

 

Bezpłatna konsultacja przysługuje tylko raz w historii współpracy dla nowego klienta.

 

Chcesz skorzystać? Przejdź do strony z rezerwacją i wybierz z kalendarza termin z bezpłatną konsultacją .

BLOG

arrow left arrow right

Jak przeprowadzić analizę przedwdrożeniową w e-commerce B2B?

Czy wiesz, że prawidłowo przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa może skrócić czas realizacji projektu nawet o 30% i zmniejszyć jego koszty o 20%? Tyle dokładają dostawcy, gdy prosisz o wycenę, ale nie precyzujesz, czego oczekujesz. Dla wielu przedsiębiorstw to różnica między sukcesem a porażką.   Analiza ta to fundament, na którym budujesz... więcej

6 błędów podczas wdrożenia e-commerce B2B

E-commerce B2B może być znakomitą drogą do zwiększenia obszaru Twojej działalności i otwarcia nowych kanałów sprzedaży bez potrzeby inwestowania milionów. Jednak droga ta jest usiana pułapkami, które mogą znacząco zwiększyć koszty i wpłynąć na efektywność wdrożenia. Z tego artykułu dowiesz się, jakie błędy popełniają przedsiębiorstwa na różnych etapach wprowadzania e-commerce... więcej

Wskaźniki w e-commerce

Wskaźniki w e-commerce to podstawa skutecznego działania. Dane pomagają podejmować decyzje biznesowe, doskonalić procesy oraz skalować sprzedaż. Aby coś poprawić, musisz to mierzyć. Aby odpowiednio reagować, musisz wiedzieć, w którym miejscu są problemy.   Ten artykuł to kompendium wiedzy – 29 wskaźników w 5 obszarach. Większość sprzedawców mierzy 1 lub... więcej
back to top icon