Wdrożenia e-commerce B2B | Warsztaty sprzedażowe i marketingowe | Doradztwo B2B i B2C
Czego się boisz? Zobacz, czy moje pytania brzmią znajomo. Sprawdź, co musisz przemyśleć i poukładać sam(a), a co możesz zlecić specjaliście. Boimy się tego, czego nie znamy. Spróbujmy oswoić trochę rzeczywistość.
Zanim wprowadzisz w swojej firmie sprzedaż online do partnerów biznesowych zadajesz sobie wiele pytań.
10 przykładowych pytań:
- Jak sprzedawać przez Internet produkty, które dotychczas sprzedawane były dzięki fachowemu doradztwu przedstawiciela handlowego?
- Czy mój klient będzie chciał korzystać z portalu, w którym sam musi wykonać to, co teraz robią za niego inni?
- Czy mój klient będzie umiał korzystać z internetowego portalu sprzedaży? Ponad 60% klientów jest w wieku 50+.
- Czy wszystkie procesy, które „ogarnia” dzisiaj PH można obsłużyć online?
- Jak pracownicy zareagują na taką zmianę? Czy PH będą wspierać taką inicjatywę? To oni są pierwszym kontaktem klienta.
- Ile nowych systemów i integracji trzeba wdrożyć? Ile to będzie trwać i kosztować?
- Czy pod względem danych jesteśmy gotowi na wejście w e-commerce?
- Czy mamy w firmie ludzi z kompetencjami potrzebnymi do rozpoczęcia projektu?
- Jak określić wymagania systemu, jeśli to nasz pierwszy raz z e-commerce? Skąd mieć pewność, że dobrze wybierzemy?
- Kogo mogę zapytać, jak taki projekt przeprowadzić, od czego w ogóle zacząć?
Zakładam, że przynajmniej w 3 pytaniach trafiłam w Twoje obawy. Dobrze, że zadajesz sobie takie pytania.
Zacznijmy od końca.
Kogo zapytać? Kogoś, kto przeszedł taką ścieżkę, współpracował przy wdrożeniach i pomagał klientom wprowadzać zmiany, podpowiadał rozwiązania, które sprawdziły się u podobnych biznesowo lub branżowo firm.
Skorzystaj z wiedzy, przemyśl, przedyskutuj wewnętrznie, zapytaj kontrahentów, wyciągnij wnioski.
Dobry doradca nie będzie lukrował rzeczywistości i mówił, żeby czym prędzej ruszać z projektem, bo nie ma się nad czym zastanawiać. Teraz wszyscy przecież idą w e-commerce.
Dobry doradca zapyta Cię o to, jak dzisiaj funkcjonuje Twój biznes, jak kupujesz/produkujesz i jak sprzedajesz, jak dostarczasz, jakie masz zasoby w ludziach, na jakich systemach pracujesz, jakie dane gromadzisz i jak z nich korzystasz. Zapyta Cię o strategię na kolejne lata i cel, jaki chcesz osiągnąć.
Dobry doradca zanim coś doradzi, zada całą masę – czasem trudnych – pytań. Te pytania są często cenniejsze niż porady. Bo Ty nie masz dystansu do swojego biznesu i możesz nie zauważyć prostych i banalnych rzeczy.
Co musisz sam(a) a co możesz zlecić?
1-5 – doradca pokaże Ci sposoby i możliwości, abyś nie musiał(a) wymyślać koła od nowa.
6-10 – możesz zlecić analizę danych, research dostawców oprogramowania, przygotowanie RFI/RFP z mapą procesów i integracji, zbudowanie zespołu e-commerce.
Jeśli potrzebujesz doradcy, napisz do mnie. Poznajmy się 🤝