close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Szczegóły w Polityce prywatności.
Zgoda

Konsulting i doradztwo w e-commerce B2B i B2C

Wdrożenie e-commerce B2B - czego się boisz?
subpage image

Czego się boisz? Zobacz, czy moje pytania brzmią znajomo. Sprawdź, co musisz przemyśleć i poukładać sam(a), a co możesz zlecić specjaliście. Boimy się tego, czego nie znamy. Spróbujmy oswoić trochę rzeczywistość.

 

Zanim wprowadzisz w swojej firmie sprzedaż online do partnerów biznesowych zadajesz sobie wiele pytań.

 

10 przykładowych pytań:

  1. Jak sprzedawać przez Internet produkty, które dotychczas sprzedawane były dzięki fachowemu doradztwu przedstawiciela handlowego?
  2. Czy mój klient będzie chciał korzystać z portalu, w którym sam musi wykonać to, co teraz robią za niego inni?
  3. Czy mój klient będzie umiał korzystać z internetowego portalu sprzedaży? Ponad 60% klientów jest w wieku 50+.
  4. Czy wszystkie procesy, które „ogarnia” dzisiaj PH można obsłużyć online?
  5. Jak pracownicy zareagują na taką zmianę? Czy PH będą wspierać taką inicjatywę? To oni są pierwszym kontaktem klienta.
  6. Ile nowych systemów i integracji trzeba wdrożyć? Ile to będzie trwać i kosztować?
  7. Czy pod względem danych jesteśmy gotowi na wejście w e-commerce?
  8. Czy mamy w firmie ludzi z kompetencjami potrzebnymi do rozpoczęcia projektu?
  9. Jak określić wymagania systemu, jeśli to nasz pierwszy raz z e-commerce? Skąd mieć pewność, że dobrze wybierzemy?
  10. Kogo mogę zapytać, jak taki projekt przeprowadzić, od czego w ogóle zacząć?

 

Zakładam, że przynajmniej w 3 pytaniach trafiłam w Twoje obawy. Dobrze, że zadajesz sobie takie pytania.

 

Zacznijmy od końca.

 

Kogo zapytać? Kogoś, kto przeszedł taką ścieżkę, współpracował przy wdrożeniach i pomagał klientom wprowadzać zmiany, podpowiadał rozwiązania, które sprawdziły się u podobnych biznesowo lub branżowo firm.

 

Skorzystaj z wiedzy, przemyśl, przedyskutuj wewnętrznie, zapytaj kontrahentów, wyciągnij wnioski.

 

Dobry doradca nie będzie lukrował rzeczywistości i mówił, żeby czym prędzej ruszać z projektem, bo nie ma się nad czym zastanawiać. Teraz wszyscy przecież idą w e-commerce.

 

Dobry doradca zapyta Cię o to, jak dzisiaj funkcjonuje Twój biznes, jak kupujesz/produkujesz i jak sprzedajesz, jak dostarczasz, jakie masz zasoby w ludziach, na jakich systemach pracujesz, jakie dane gromadzisz i jak z nich korzystasz. Zapyta Cię o strategię na kolejne lata i cel, jaki chcesz osiągnąć.

 

Dobry doradca zanim coś doradzi, zada całą masę – czasem trudnych – pytań. Te pytania są często cenniejsze niż porady. Bo Ty nie masz dystansu do swojego biznesu i możesz nie zauważyć prostych i banalnych rzeczy.

 

Co musisz sam(a) a co możesz zlecić?

 

1-5 – doradca pokaże Ci sposoby i możliwości, abyś nie musiał(a) wymyślać koła od nowa.


6-10 – możesz zlecić analizę danych, research dostawców oprogramowania, przygotowanie RFI/RFP z mapą procesów i integracji, zbudowanie zespołu e-commerce.

 

Jeśli potrzebujesz doradcy, napisz do mnie. Poznajmy się 🤝

Wszystkie artykuły
back to top icon