close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Szczegóły w Polityce prywatności.
Zgoda

Konsulting i doradztwo w e-commerce B2B i B2C

E-commerce NIE JEST łatwy
subpage image

E-commerce jest łatwy. Każdy może otworzyć sklep internetowy. Każda firma może wdrożyć platformę B2B. A najłatwiej to sprzedawać na marketplace. Online można sprzedawać szybko i dużo. Klient zawsze się znajdzie.

 

OBALAM MIT

 

Wszystko, co powyżej jest prawdą, z jednym wyjątkiem: e-commerce NIE JEST łatwy. A na pewno nie dla sprzedawcy.

 

Jeśli uważasz, że e-commerce jest łatwy, to zastanów się z jakiej perspektywy patrzysz, gdy tak myślisz? Które rzeczy są łatwe?

 

Najczęściej zdanie takie słyszałam od osób, które nie zajmowały się (jeszcze lub w ogóle) handlem przez Internet. Patrzyły na sklepy internetowe lub marketplace z perspektywy kupującego.

 

Jeśli mieli dobre wzorce, trafili do dobrych sklepów, to odnieśli słuszne wrażenie. Zakupy dla kupujących muszą być proste, wygodne, szybkie, a system powinien być – przepraszam za wyrażenie – „idiotoodporny”.

 

Jednak to, co widać „na wierzchu” i z perspektywy kupującego nijak się ma do prowadzenia biznesu sprzedaży online.

 

Bagaż pracy do wykonania jest duży, żeby nie powiedzieć ogromny.

 

👉 Analiza konkurencji w sieci.
👉 Strategia marki i jej komunikacji.
👉 Stworzenie buyer persony.
👉 Dobór produktów i stworzenie oferty.
👉 Strategia marketingowa.
👉 Logistyka, magazynowanie.
👉 Wybór właściwego oprogramowania.
👉 Integracje.
👉 Konfiguracja systemu.
👉 Zadbanie o UX i UI.
👉 Funkcjonalności, którymi pozyskasz klienta.

 

Ostatnia rzecz jest bardzo ważna dla zaangażowania klientów B2B do korzystania z portalu sprzedażowego. Zobacz, jak mocno różnią się od siebie sklep B2C i portal B2B. Pisałam o tym w artykule: 12 minut czytania, ale warto.

 

E-COMMERCE NIE JEST ŁATWY

 

E-commerce wymaga wiedzy przekrojowej z wielu dyscyplin. Nie musisz być specjalistą w każdej dziedzinie. Możesz zatrudnić specjalistów. Szczególnie w nowych dla Twojej firmy dziedzinach.

 

Nie musisz mieć wiedzy, jak skoordynować ten proces, od czego zacząć. Zatrudnij doradcę e-commerce, architekta procesów sprzedaży. Kogoś, kto wie, jak poprowadzić Cię tą drogą.

 

E-commerce jest narzędziem w cyfryzacji przedsiębiorstwa oraz automatyzacji procesów. Dla wielu firm bywa pierwszym narzędziem na ścieżce digitalizacji.

 

Musisz uporządkować swój biznes i przygotować go na handel przez Internet. E-commerce to nie tylko wdrożenie systemu IT. Jeśli myślisz, że handel tradycyjny można po prostu 1:1 przenieść do Internetu, to jesteś w błędzie. Na upartego da się to zrobić. Ale po co? Żeby ponieść porażkę?

 


Jeśli myślisz o sprzedaży przez Internet, ale nie wiesz od czego zacząć, zapraszam na bezpłatną konsultację. Poznajmy się 🤝

Wszystkie artykuły

Tagi

back to top icon