Wdrożenia e-commerce B2B | Warsztaty sprzedażowe i marketingowe | Doradztwo B2B i B2C
Uruchomiłe/aś portal sprzedaży B2B, ale klienci nie chcą z niego korzystać. Sprawdź, gdzie mogłe/aś popełnić błędy.
Trzymaliście się planu, wszystko sprawnie działa, klienci zostali poinformowani o portalu. Dlaczego się nie logują? Dlaczego nie składają zamówień?
Sprawdź, czy któraś z poniższych sytuacji brzmi znajomo.
👉 Szefem projektu e-commerce B2B został specjalista IT. Wiem, teraz wszyscy z działów IT rzucą się na mnie 😊 Odstaw na bok pierwsze wrażenie i czytaj dalej.
👉 Kryterium sukcesu było wdrożenie systemu e-commerce i uruchomienie sprzedaży przez Internet.
👉 Obawialiście się, jak przedstawiciele handlowi będą nastawieni do takiej zmiany i skoncentrowaliście się na zadbaniu o nich.
👉 Przyjąłe/aś założenie, że skoro każdy kupuje przez Internet, to klienci poradzą sobie z zakupami w Twoim portalu.
👉 Portal B2B miał być dla Twojej firmy. Rozwiązał wiele Waszych problemów.
👉 Przeniosłe/aś do portalu online wszystkie praktyki z handlu tradycyjnego. Skoro wiesz, co działało i sprawdziło się, czemu robić to inaczej?
Można by dłużej, ale skoro czytasz ten wpis i dotarłe/aś do tego miejsca, to zapewne już znalazłe/aś coś, co pasuje do Twojej sytuacji.
Jak to powinno wyglądać, aby odnieść sukces?
👍 Szefem projektu jest osoba znająca procesy biznesowe w firmie z zakresu sprzedaży, marketingu, logistyki. Potrzebujesz zespołu(!) złożonego z osób z różnych działów i z odmienną wiedzą.
👍 E-commerce B2B to nie nowe narzędzie w „starej” rzeczywistości. To nowy biznes i duży projekt w Twojej firmie. Kryterium sukcesu nie jest wdrożenie systemu i uruchomienie sprzedaży.
👍 Świetnie, że zadbałe/aś o pracowników. To samo zrób w stosunku do klientów.
👍 Od strony UX/UI przygotowałe/aś swój portal na wzór sklepów internetowych. Handel hurtowy ma specyficzne wymagania, funkcjonalności dostosowane do branży, inne zasady współpracy. Twój klient powinien być dobrze poinformowany i zaopiekowany.
👍 Rozwiązałe/aś swoje problemy. A jakie problemy klientów rozwiązałe/aś wdrożeniem portalu B2B? Jakich wartości im dostarczasz? Czy im to zakomunikowałe/aś?
👍 Nie można przenieść 1:1 praktyk z handlu tradycyjnego do sprzedaży przez Internet. Zatrudnij specjalistę ds. e-commerce i dostosuj portal do praktyk zakupowych online.
Projekt e-commerce to duże wyzwanie dla przedsiębiorstwa. Wdrożenie sprzedaży w modelu samoobsługowym wymaga zautomatyzowania wielu zadań w back office.
Projekt e-commerce to często sprzątanie po wielu latach "wyjątków" dla kontrahentów. Trzeba go dobrze przeprowadzić, aby nie stracić klientów.
----------
Jeśli planujesz wdrożenie e-commerce B2B lub już wdrożyłe/aś portal, ale sprzedaż nie wygląda tak, jakbyś chciał/a, skontaktuj się ze mną. Razem zbudujemy Twój sukces.