close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Szczegóły w Polityce prywatności.
Zgoda

Konsulting i doradztwo w e-commerce B2B i B2C

handel online

6 błędów podczas wdrożenia e-commerce B2B

E-commerce B2B może być znakomitą drogą do zwiększenia obszaru Twojej działalności i otwarcia nowych kanałów sprzedaży bez potrzeby inwestowania milionów. Jednak droga ta jest usiana pułapkami, które mogą znacząco zwiększyć koszty i wpłynąć na efektywność wdrożenia. Z tego artykułu dowiesz się, jakie błędy popełniają przedsiębiorstwa na różnych etapach wprowadzania e-commerce... więcej

Jak sprawdzić, czy Twoja firma jest gotowa na wdrożenie e-commerce B2B?

W serii #PorozmiajMYzEkspertem na platformie Ecommerce.pl wystąpiłam niedawno jako gość webinaru. Podczas spotkania opowiadam, jak sprawdzić, czy firma jest gotowa na e-commerce B2B, które firmy mają łatwiej z wdrożeniem, czego potrzebujesz, aby zacząć i wiele więcej. Obejrzyj nagranie z webinaru. Artykuł nie jest transkrypcją rozmowy. Znajdziesz w nim więcej informacji,... więcej

Optymalizacja e-sklepu a wyniki sprzedażowe

W dobie transformacji cyfrowej, kiedy zakupy online stają się normą, optymalizacja e-sklepu przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Zrozumienie i implementacja kluczowych aspektów optymalizacji może znacząco wpłynąć na sukces Twojego biznesu e-commerce. W tym artykule omawiam cztery główne obszary związane z optymalizacją e-sklepu: funkcjonalne, strategiczne, operacyjne oraz analityczne. Każdy z... więcej

Sklep czy marketplace?

Dyskusje na ten temat są jak spory, co było pierwsze – kura czy jajko? Bo ta dyskusja to najczęściej nie spór „być albo nie być”, tylko pytanie, kiedy? Co na początek, a co w drugiej kolejności? Każda z opcji – sklep czy marketplace – ma swoje zalety i wady. Każda... więcej

Przygotowanie do e-commerce B2B

Przygotowanie jest jedną z najtrudniejszych faz w projekcie e-commerce, ponieważ kluczowa jest w niej zmiana, a właściwie wejście w tryb zmiany. Gotowość na zmiany zależy od ludzi – pracowników oraz klientów. Kwestie mentalne potrafią położyć nawet najlepiej zaplanowany projekt.   W zależności od stopnia cyfryzacji organizacji, w tej fazie dochodzi... więcej

Obawy przed e-commerce B2B

Stan cyfryzacji polskich firm jest na bardzo niskim poziomie*. E-commerce to nie jest prosty biznes. Dla firm od 20-30 lat działających w modelu tradycyjnym e-commerce B2B to rewolucja. E-commerce przynosi automatyzację i unifikację, a wręcz jej wymaga. *Raport: Monitor transformacji cyfrowej biznesu, KPMG i Microsoft 2023.   Dlaczego firmy obawiają... więcej

Dynamic pricing - manipulacja i dyskryminacja czy prawa rynku?

W dzisiejszym artykule przeczytasz o tym, na czym polega ta funkcjonalność, jakie ma zalety i wady dla sprzedawców oraz klientów.   Personalizacja to jedno z haseł przewodnich i trendów w e-commerce. Na znaczeniu zyskała szczególnie po 2020 roku. W tym czasie sprzedaż przez Internet wystrzeliła w górę. Jednocześnie klienci zderzyli... więcej

Czym różni się portal sprzedażowy B2B od sklepu internetowego B2C?

Miesiąc temu w trakcie webinaru, którego byłam uczestnikiem, usłyszałam odpowiedź na pytanie o różnicę między „sklepem” B2B a B2C. Brzmiała tak: „w B2B kupuje się na fakturę”. To nieprawda.   Oczywiście przedsiębiorca potrzebuje faktury za zakupy. Ale nie różnicuje go to od konsumenta. Przedsiębiorca dokonuje zakupów konsumenckich i hurtowych. Z... więcej

Sprzedaż konsultingowa bez przedstawiciela handlowego. Czy to możliwe?

W wielu firmach prowadzących sprzedaż w modelu B2B w kanale tradycyjnym (offline) podstawą działalności sprzedażowej są przedstawiciele handlowi. Terenowe siły sprzedaży funkcjonują niejednokrotnie równolegle ze sprzedażą w hurtowniach/magazynach fizycznych czy przez call center.   Kilkunasto- lub kilkudziesięcioletnie praktykowanie jednego modelu sprzedaży oraz asortyment wymagający specjalistycznej wiedzy powodują obawy na myśl... więcej

Jak zmniejszyć liczbę zwrotów w sklepie internetowym?

Zwroty w e-commerce to zmora wielu sklepów, szczególnie sprzedających w modelu B2C. Skala zwrotów jest różna i zależy od branży, specyfiki produktów, dokładności i zakresu danych na stronie produktu, formy płatności lub dostawy sprzyjającej zwrotom czy po prostu od uwarunkowań psychologicznych klientów.   Z tego artykułu dowiesz się: Czy zwrot... więcej
back to top icon