close menu icon
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Szczegóły w Polityce prywatności.
Zgoda

Konsulting i doradztwo w e-commerce B2B i B2C

handel b2b

6 błędów podczas wdrożenia e-commerce B2B

E-commerce B2B może być znakomitą drogą do zwiększenia obszaru Twojej działalności i otwarcia nowych kanałów sprzedaży bez potrzeby inwestowania milionów. Jednak droga ta jest usiana pułapkami, które mogą znacząco zwiększyć koszty i wpłynąć na efektywność wdrożenia. Z tego artykułu dowiesz się, jakie błędy popełniają przedsiębiorstwa na różnych etapach wprowadzania e-commerce... więcej

Jak sprawdzić, czy Twoja firma jest gotowa na wdrożenie e-commerce B2B?

W serii #PorozmiajMYzEkspertem na platformie Ecommerce.pl wystąpiłam niedawno jako gość webinaru. Podczas spotkania opowiadam, jak sprawdzić, czy firma jest gotowa na e-commerce B2B, które firmy mają łatwiej z wdrożeniem, czego potrzebujesz, aby zacząć i wiele więcej. Obejrzyj nagranie z webinaru. Artykuł nie jest transkrypcją rozmowy. Znajdziesz w nim więcej informacji,... więcej

Optymalizacja e-sklepu a wyniki sprzedażowe

W dobie transformacji cyfrowej, kiedy zakupy online stają się normą, optymalizacja e-sklepu przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedażowe. Zrozumienie i implementacja kluczowych aspektów optymalizacji może znacząco wpłynąć na sukces Twojego biznesu e-commerce. W tym artykule omawiam cztery główne obszary związane z optymalizacją e-sklepu: funkcjonalne, strategiczne, operacyjne oraz analityczne. Każdy z... więcej

Dotarcie do persony zakupowej w B2B

W grudniowej ankiecie na LinkedIn zapytałam, co jest największą barierą w sprzedaży B2B. Odpowiedzi udzieliło ponad 30 osób. Największą liczbę głosów zdobyły odpowiedzi: „dotarcie do persony zakupowej” i „kontakt z NIE-decydentem”. To pokazuje, w czym handel B2B ma największe problemy.   Oczywiście wszyscy chcieliby kontaktować się z prezesem. Gdyby odbieranie... więcej

Po co Ci e-commerce B2B?

Przychodzi dyrektor do prezesa. – Jak tam wyniki sprzedażowe? – Nie najlepiej. – I co z tym zrobicie Kowalski? – Może zaczniemy sprzedawać przez Internet. Teraz wszyscy to robią. W B2B też. – A po co nam to? Co to zmieni Kowalski?   Od kilku lat o e-commerce B2B mówi... więcej

Sklep czy marketplace?

Dyskusje na ten temat są jak spory, co było pierwsze – kura czy jajko? Bo ta dyskusja to najczęściej nie spór „być albo nie być”, tylko pytanie, kiedy? Co na początek, a co w drugiej kolejności? Każda z opcji – sklep czy marketplace – ma swoje zalety i wady. Każda... więcej

Przygotowanie do e-commerce B2B

Przygotowanie jest jedną z najtrudniejszych faz w projekcie e-commerce, ponieważ kluczowa jest w niej zmiana, a właściwie wejście w tryb zmiany. Gotowość na zmiany zależy od ludzi – pracowników oraz klientów. Kwestie mentalne potrafią położyć nawet najlepiej zaplanowany projekt.   W zależności od stopnia cyfryzacji organizacji, w tej fazie dochodzi... więcej

System B2B - kryteria wyboru

Informacji o wyborze systemu e-commerce szukasz zazwyczaj w Internecie. Niewiele firm posiada ludzi z odpowiednimi kompetencjami wewnątrz organizacji. Niewiele też decyduje się zaufać zewnętrznemu doradcy. W Internecie szukasz odpowiedzi na pytanie: jaki rodzaj systemu wybrać, a najlepiej, na jaki konkretny produkt się zdecydować.   Dlaczego nie znajdziesz odpowiedzi na tak... więcej

Obawy przed e-commerce B2B

Stan cyfryzacji polskich firm jest na bardzo niskim poziomie*. E-commerce to nie jest prosty biznes. Dla firm od 20-30 lat działających w modelu tradycyjnym e-commerce B2B to rewolucja. E-commerce przynosi automatyzację i unifikację, a wręcz jej wymaga. *Raport: Monitor transformacji cyfrowej biznesu, KPMG i Microsoft 2023.   Dlaczego firmy obawiają... więcej

Dynamic pricing - manipulacja i dyskryminacja czy prawa rynku?

W dzisiejszym artykule przeczytasz o tym, na czym polega ta funkcjonalność, jakie ma zalety i wady dla sprzedawców oraz klientów.   Personalizacja to jedno z haseł przewodnich i trendów w e-commerce. Na znaczeniu zyskała szczególnie po 2020 roku. W tym czasie sprzedaż przez Internet wystrzeliła w górę. Jednocześnie klienci zderzyli... więcej

Sprzedaż konsultingowa bez przedstawiciela handlowego. Czy to możliwe?

W wielu firmach prowadzących sprzedaż w modelu B2B w kanale tradycyjnym (offline) podstawą działalności sprzedażowej są przedstawiciele handlowi. Terenowe siły sprzedaży funkcjonują niejednokrotnie równolegle ze sprzedażą w hurtowniach/magazynach fizycznych czy przez call center.   Kilkunasto- lub kilkudziesięcioletnie praktykowanie jednego modelu sprzedaży oraz asortyment wymagający specjalistycznej wiedzy powodują obawy na myśl... więcej

Moja historia zawodowa

Nazwy stanowisk ani wypisany w punktach zakres obowiązków często nie oddają dobrze tego, co robiliśmy zawodowo, jakie posiadamy umiejętności i co osiągnęliśmy. Tak jest w moim przypadku. I choć dzisiaj nie startuję w rekrutacjach, to chcę, żeby moi klienci mogli mnie lepiej poznać. A skoro mam swoją przestrzeń, w której... więcej
back to top icon